Już 13 maja kolejna edycja Pucharu Krakowa, na którą serdecznie Was zapraszamy. Turniej skierowany jest do dzieci od 2017 r, do kadetów (do 2008 r.) Zgłoszenia przyjmują trenerzy (zgoda rodziców), startowe zapłacić należy na konto ASW WATAHA ze wskazaniem imienia i nazwiska dziecka oraz dopiskiem startowe Puchar Krakowa.
Dane do przelewu:
Akademia Sportów Walki WATAHA
al. Wyzwolenia 8/2
42-224 Częstochowa
ING Bank Śląski 49 1050 1142 1000 0090 3140 9171
NOWA INFORMACJA!!! Obserwując ogromne różnice w poziomie naszych zawodników posiadających podobne stopnie, wynikające głównie z systematyczności udziału w treningach oraz zaangażowania, informujemy, że od tego turnieju, trenerzy będą dopuszczać lub nie zawodników do startu w turniejach. Wszyscy chętni powinni zgłosić się do trenerów ze zgodą rodziców i ustalić możliwość startu oraz konkurencje, do których zawodnik zostanie zgłoszony. Jest to kwestia przede wszystkim bezpieczeństwa starszych zawodników i ich udziału w walkach.
KOMUNIKAT
Miejsce Hala Sportowa KS Orzeł, Kraków ul. Niebieska 2
Organizator Krakowskie Centrum Taekwon-do, Związek Sportowy Polska Unia Taekwon-do
Zgłoszenia do trenerów (prawidłowo wypełniony druk zgody rodziców) w nieprzekraczalnym terminie do 28.04. (termin obejmuje również przelew startowego, do dnia 28.04. przelew powinien wpłynąć na konto klubowe)
Pomiary W kategorii młodzik i kadet pomiary wzrostu i wagi będą dokonywane wyrywkowo w czasie zawodów. W przypadku wzrostu brak tolerancji; w przypadku wagi dla zawodnika ubranego w dobok obowiązuje 1 kg tolerancji. W przypadku przekroczenia limitu kategorii zawodnik może być przypisany do kategorii wyższej, o ile rozgrywki wyższej kategorii nie zostały rozpoczęte. W przypadku, gdy wyższa kategoria została już rozpoczęta zawodnik, który przekroczył limit zostaje wykreślony z udziału w danej konkurencji.
WATAHA NIE PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA ŹLE WPISANE WYMIARY, PROSIMY O ROZWAŻNE I ZGODNE Z RZECZYWISTOŚCIĄ PODAWANIE WZROSTU I WAGI ZAWODNIKÓW.
Startowe 110 PLN od osoby niezależnie od liczby konkurencji
Nagrody Medale za miejsca 1, 2 i 3 oraz dyplomy uczestnictwa
Plan turnieju
08:40 przyjazd sędziów ASW WATAHA
09:00 przyjazd dzieci roczniki 2017 i 2016
11:00 przyjazd dzieci rocznik 2015
12:30 przyjazd dzieci rocznik 2014
13:30 przyjazd młodzików roczniki 2013-2011
16:00 przyjazd kadetów roczniki 2010-2008
Konkurencje
Dla wszystkich układy formalne tradycyjne, techniki specjalne
Dzieci 2017–2016 tempówki (ap chagi), soft-stick
Dzieci 2015–2014 tempówki (ap chagi), soft-stick albo semi-contact (o przypisaniu zawodnika do semi contactu lub soft stick decydują trenerzy)
Młodzicy 2013–2011 tempówki (dollyo chagi), soft-stick albo semi-contact
Kadeci 2010–2008 semi-contact, light-contact
Techniki specjalne
Konkurencja polega na sięgnięciu celu techniką nożną na najwyższym pułapie. Zawodnicy rywalizują między sobą, podejmując próby zaliczenia kolejnych wysokości. Zawodnicy mają po dwie szanse trafienia celu na każdym pułapie. Dzieci mogą wykonać technikę z ziemi, a powierzchnia uderzeniowa i miejsce zetknięcia z packą nie są oceniane. Starsi kopią z wyskoku, trafiając w packę powierzchnią ap kumchi od spodu, po czym
lądują bez kontaktu z podłożem części ciała innych niż stopy. W przypadku remisu zwycięża zawodnik, który ostatnią wysokość zaliczył w pierwszej próbie, podczas gdy konkurenci w drugiej. Później sprawdzane są poprzednie kolejki aż do spełnienia poprzedniego kryterium. Przy dalszym braku rozstrzygnięcia zwycięża zawodnik niższy wzrostem.
Tempówki
Konkurencja polega na wykonaniu największej liczby kopnięć w wyznaczonym czasie. Zawodnicy rywalizują między sobą w ramach pojedynczej rundy. Dzieci wykonują kopnięcia ap chagi przez 15 sekund na przemian lewą i prawą nogą. Młodzicy wykonują kopnięcia dollyo chagi przez 15 sekund najpierw jedną, a później drugą nogą. Dzieci korzystają z systemu Zemita, a wysokość celu zależy od rocznika:
Rocznik – Wysokość
2017 – 60 cm
2016 – 65 cm
2015 – 70 cm
2014 – 75 cm
Kategoria – Wysokość
−140 cm – 80 cm
−145 cm – 85 cm
−150 cm – 90 cm
−155 cm – 95 cm
+155 cm – 100 cm
Niezależnie od grupy wiekowej pomiędzy celnymi kopnięciami noga musi dotknąć podłoża. Młodzikom zaliczane są tylko techniki prowadzone ruchem okrężnym z obciągniętą stopą. W przypadku remisu następuje dogrywka, a później zwycięstwo zawodnika o lepszej technice.
Soft-stick
Konkurencja polega na pokonaniu rywala na punkty w walce piankowym kijem. Walka zatrzymywana jest po każdym ciosie, za który mogą zostać przyznane punkty.
Punktacja Cała powierzchnia głowy – 2 punkty
Pozostałe części ciała z wyjątkiem rąk – 1 punkt
Techniki dozwolone Uderzenia we wszystkich płaszczyznach, które nie powodują upuszczenia kija – także pchnięcia i trafienia po obrocie
Jeżeli podczas walki różnica osiąga 10 punktów, starcie kończy się na skutek przewagi technicznej. Czas trwania starcia to 1 runda × 1.5 min, dogrywka 45 sekund. W przypadku remisu następuje dogrywka, a później walka do pierwszej wygranej akcji.
Układy
Konkurencja polega na pokonaniu rywala przez lepsze zaprezentowanie układu. Zawodnicy parami wykonują układ formalny tradycyjny wybrany przez sędziego. Najwyższy możliwy do zaproponowania układ to ten wymagany na stopień poprzedzający niższy spośród stopni rywalizującej pary, ale należący do zakresu Chon-Ji Tul – Choong-Moo Tul. Jeżeli kategoria dotyczy startujących poniżej żółtego pasa, możliwe do wyznaczenia są także półformy: Saju Jirugi (zawsze) i Saju Makgi (gdy niższym ze stopni jest co najmniej żółta belka).
Sędziowie decydują o zwycięstwie zawodnika poprzez wskazanie. Aby wygrać pojedynek, należy otrzymać większość głosów.
W przypadku remisu następuje dogrywka z koniecznością wskazania zwycięzcy.
Semi-contact
Konkurencja polega na pokonaniu rywala na punkty w walce rękami i nogami.
Walka zatrzymywana jest po każdym ciosie, za który mogą zostać przyznane punkty.
Strefa środkowa – przód i boki tułowia
Techniki dozwolone Techniki ręczne przodem lub grzbietem pięści, bez obrotowych. Kopnięcia, których powierzchnią uderzeniową jest stopa lub piszczel.
Jeżeli podczas walki różnica osiąga 10 punktów, starcie kończy się na skutek przewagi technicznej. Czas trwania starcia dzieci i młodzików to 1 runda × 1.5 min, dogrywka 45 sekund. Czas trwania starcia kadetów to 2 rundy × 1.5 min, przerwa 30 sekund, dogrywka 45 sekund.
W przypadku remisu następuje dogrywka, a później walka do pierwszej wygranej akcji.
Light-contact
Konkurencja polega na pokonaniu rywala na punkty w walce rękami i nogami. Walka zatrzymywana jest tylko na skutek przewinień oraz w sytuacjach wyjątkowych.
Pola trafień
Strefa wysoka – cała powierzchnia głowy oprócz tyłu techniką ręczną
Strefa środkowa – przód i boki tułowia
Techniki dozwolone Techniki ręczne przodem lub grzbietem pięści, bez obrotowych. Kopnięcia, których powierzchnią uderzeniową jest stopa lub piszczel. Sędziowie decydują o zwycięstwie zawodnika poprzez wskazanie.. Aby wygrać pojedynek, należy otrzymać co najmniej połowę głosów, jednak więcej od rywala.
Czas trwania starcia to 2 rundy × 1.5 min, przerwa 30 sekund, dogrywka 45 sekund. W przypadku remisu rozstrzygnięcie przynoszą: dodanie głosu przez sędziego planszowego, dogrywka z koniecznością wskazania zwycięzcy, decyzja sędziego planszowego.